„Przywrócenie standardowego trybu pracy w salach obsługi klientów Podlaskiego OW NFZ”
Sale Obsługi Klientów w siedzibie oraz Delegaturach Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia od 28.02.2022 r. funkcjonują w pełnym zakresie:
- Sala Obsługi Klientów w Białymstoku przy ul. Pałacowej 3;
- Delegaturze w Łomży przy ul. Piłsudskiego 11A;
- Delegaturze w Suwałkach przy ul. Ogińskiego 5C;
- Delegaturze w Siemiatyczach przy ul. 11 Listopada 26.
Jesteśmy dla Państwa dostępni w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach: 8:00 – 16:00
Sprawy, które można u nas załatwić:
- uzyskać Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego oraz certyfikat tymczasowo zastępujący EKUZ;
- potwierdzić Profil Zaufany;
- podpisać umowę o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne;
- zweryfikować ubezpieczenie zdrowotne;
- potwierdzić zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne;
- uzyskać podstawowe informacje w sprawach związanych z działalnością NFZ, w tym o leczeniu uzdrowiskowym, Narodowym Programie Szczepień i aktualnych wytycznych związanych z zapisem na szczepienia.
Zarówno klientów, jak i pracowników NFZ obowiązują środki ostrożności dostosowane do aktualnej sytuacji epidemicznej w Polsce:
- na salę obsługi mogą wejść wyłącznie osoby, które mają zakryte usta i nos maseczką oraz zdezynfekują ręce – dyspenser umieszczony jest przy wejściu do Sali;
- utrzymanie co najmniej 1,5-metrowej odległości między klientami;
- udostępniamy 50 procent miejsc siedzących w strefie oczekiwania na obsługę;
- po każdym obsłużonym kliencie stanowisko, w tym przesłona oddzielająca pracowników, blat biurka i długopisy są starannie dezynfekowane.
Nad płynnością obsługi i zachowaniem obostrzeń sanitarnych czuwa wyznaczony pracownik Funduszu, zawsze obecny w sali.
Przed wejściem do Sali nadal pozostaje skrzynka podawcza, w której będą Państwo mogli zostawić korespondencję, bez konieczności wchodzenia do sali obsługi klientów.
Zachęcamy również do kontaktu z nami, bez wychodzenia z domu, za pomocą usługi e-Doradca NFZ.
E-doradca NFZ, to bezpłatna usługa, która umożliwia konsultację z pracownikiem oddziału NFZ przez wideo-spotkanie za pomocą ogólnodostępnej aplikacji Microsoft Teams. Wystarczy kliknąć w link, wybrać swój oddział wojewódzki Funduszu, dogodny termin, godzinę i temat spotkania.
Więcej informacji na stronie Centrali NFZ, w zakładce Aktualności:
W sprawach ogólnych informacji o funkcjonowaniu systemu ochrony zdrowia można skorzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta , dostępnej pod bezpłatnym i całodobowym numerem 800 190 590.